Bemelegítő ppt digitális órára

Forrás: www.kubiss.de

2020. márciusában egyik pillanatról a másikra álltunk át digitális munkarendre. Sokan sokféleképpen próbáltunk meg alkalmazkodni a helyzet adta kihívásokhoz. A tanév végére rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk a diákjainkkal való közös munka során, ezeket tesszük itt most közzé.

Órai munkához:

Nyelvórán általában mindenki igyekszik a diákokat beszéltetni. Legyen az feladatellenőrzés vagy véleményének hosszabb kifejtése. A digitális oktatás egyik nagy hátulütője, hogy ha nem akar mindenki a nap végére súlyos fej- és fülfájdalommal küzdeni, meg kell kérnie a diákokat, hogy némítsák le a mikrofonjaikat és csak akkor szólaljanak meg, ha felszólítjuk őket. Teljes ellentmondásban a tantermi kérésünkkel! Ráadásul a legtöbb diák nem kapcsolja be a kameráját, így tehát tizenpár monogrammal beszélgetünk 45 percen keresztül. Íme néhány feladat a nagy virtuális csönd leküzdésére:

Az óra elejére készítettem egy néhány képből álló ppt-t. Ezt feltettem a Microsoft Teams Fájlok/Osztályanyagok közé. (Természetesen más platformon is működik a megosztás.)  Érdemes óra előtt pár perccel az Általános bejegyzések közé is belinkelni az anyagot, mert úgy könnyebben megtalálják. A képernyőmegosztás is jó megoldás, mert akkor biztos lehetek benne, hogy ugyanazt látják mint én. A MT-nél figyelni kell, hogy valóban sikerült-e a megosztás.

Ezután minden diák megfogalmaz egy-egy mondatot a képekhez kapcsolódva. Megkérhetünk egy másik diákot arra, hogy ellenőrizze/javítsa az elhangzottakat. Arra azonban érdemes ügyelni, hogy ne nyújtsák a feladatot a végtelenségig, mert borzasztóan unalmassá fog válni.

Kezdő csoport számára készített ppt:

Perfekt üben

Haladó csoport számára készített ppt:

zu+Infinitiv üben